::our journey::

Daisypath Friendship tickers

Friday 7 December 2012

Aku Pasrah....

salam semua ...


blog ni dah macam diari kadang-kadang..tapi bukanlah aku boleh sewenang-wenangnya tulis macam-macam di sini...cuma kadang-kadang aku mengadu jugak apa yang aku tak boleh simpan sorang-sorang di blog kusayang ini...dah lebih setahun umurnya....

memang aku tengah serabut yang teramat sangat sekarang...semua yang ada dihadapan ku semuanya menghimpit....balik rumah berdepan masalah....pegi kerja pun serabut jugak...tapi tak lah seserabut balik rumah, cuma bila teringat apa yang bos buat pada aku...semacam mensabotaj hidup aku sendiri. masalah berkaitan hati dan perasaan pada masa yang sama. kewangan yang sempit...memang orang kata, sabar....dan aku pun sekarang tengah sabar...tapi sampai bila?kan sabar manusia pun ada hadnya...

ketika aku leka menulis entri ni, aku terdengar lagu di ikim.fm...dan lagu yang sedang didendangkan adalah berkaitan kesabaran dan dugaan...dari kumpulan Firdaus. tidaklah pula aku tahu tajuknya...

terasa kena dengan situasi aku sekarang

"segala takdir terima lah dgn hati terbuka...
diuji tahap keimanan...
sedangkan ramai terbiar dilalaikan
hanya yang terpilih sahaja mendapat ujian...
Allah rindukan rintihanmu berpanjangan
bersyukurlah dan teruskan berdoa..."

itu antara rangkap-rangkap lirik yang sempat singgah di telinga..
terasa macam...Ya Allah mugkin inilah hikmahMu...
Alhamdulillah...Jika sabarku sekarang yang mampu bawa aku ke syurga...
aku bersyukur...aku rela Ya Allah...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...