::our journey::

Daisypath Friendship tickers

Saturday, 5 March 2011

ku berjanji kerna cinta

 
cik AShee suke lagu ini...sekian, terima kasih......


video


ku menunggu getar hatiku
angan ku hanya untuk mu
tuk bersama selamanya
kita berdua

kau selalu mengisi hariku
dengan canda dan tawamu
kurasakan bahagiaku
untuk mu selalu
 
ku berjanji kerna cintaku
ku berharap kerna kasihmu
selamanya dan tak akan pernah berpisah
sampaikan nanti
meraihmu...menggapaimu....



Thursday, 3 March 2011

Bahasa e-Bondaku - Part 2

Assalamualaikum

masihkah kau ingat entri yang lepas? ok, semua dah angkat tangan golek2 macam usop nampok gayenye...bermakne di sini, kite teruihkan kelas pengajian kite yang udoh tertunde sekian lamenye. maklum le, teman ni ha, busy bebeno yong....idok le sempat nak menghapdate belog ni. 

ate....ape gamoknye kite nak belajo kali ni.....rilek-rilek koldaun yek...ape kate kite layan dulu lagu IMUDE ni. tajuk die.......hehehe, teman idok tahu. tok usoh belabun banyok lagi, maghi kite dengo.....




video



sekian sudah kite berhibur, kite teruihkan ke agenda yang sebeno-benonye......jadi, tok usoh banyok beno belabun..maghi kite semok same-same ape perkataan yang kite nok belajo kali ini....jadi, cekidaud...moh nengok!

*

*

*

*

*

1) Yangat = minuman panas seperti teh, kopi, teh susu, kopi o kurang manis, horlicks tambah susu dan sebagainya

A: tolong buat yangat untuk wan andak ni ha..
B: eh, tok payoh-payoh, teman menyinggah kejap je....

Bermaksud

A: tolong buatkan air minuman panas untuk wan andak ni
B: eh, tak payahla susah-susah. Saya singgah sebentar sahaja




2)  Biut = degil
Bantei = pukul, hentam

A: jangan le biut beno man oi.....ce ke nengo kate emok ni...
B: entoh nye pun....lampo biut, karang aboh bantei juge...

Bermaksud

A: jangan lah degil sangat man...cuba lah dengar nasihat emak ni...
B: iye memang....terlalu degil sangat nanti abah pukul juga



 
3)  Bulor = luntur/lusuh

A: auw mok, panah beno aghi ni
B: itu le, kalo tok ngangkat baju lekah memang bulor gamoknye

Bermaksud

A: Panasnya hari ini
B: memang pun. Kalau tak angkat baju cepat memang luntur lah agaknya




4)   Suh = sunyi sepi
Kume = saya
Mike = kamu

A: kume datang ghomoh mike semalam....tak mandang oghang pun...suh   aje....
B: o....kume ke pasa malam kemaghin

Bermaksud

A: saya datang ke rumah kamu semalam....tak de orang pun...sunyi sepi aje...
B: o....saya ke pasar malam semalam...

         


cikASheenakcakapjugakjugak:       ......saya rindu orang-orang di parit......

Tuesday, 1 March 2011

Warna-warna cinta



Mereka berkata hidup perlukan cinta
Agar sejahtera aman dan bahagia
Andai tiada atau pudar warnanya
Meranalah jiwa, gelap lah dunia

Warna-warna cinta yang terlukis di hatimu
Sematkan kasihmu dan tangismu
Agar mewarnai jiwamu yang tulus
Seperti sang pelangi selepas gerimis

Mereka berkata cinta itu merah
Mengalir bersama titisan yang sempuna
Cinta berharga bila sudah tiada
Menjadi sejarah yang mungkin akan di lupa..

Apa warna cinta bila hidup sengkata
Apa warna cinta bila hati didusta
Dan apa warna cinta andai hati benar-benar dihargai..

Mereka berkata cinta itu putih
Bila hati sama-sama kasih
Tapi benarkah cinta itu putih…
Andai cinta dinodai dengan nafsu duniawi

Cinta itu indah tak kira apajua warnanya…
Kerana pencintalah yang mencorak halatuju cinta..
Dan dengan keizinan dari Yang Maha Pencinta
Maka cinta jadi bahagia
Tak kira rupa, tak kira warna…


Bercintalah kerana Dia, Berkasihlah DemiNya…nescaya hidup dan cinta diberkati…



cikASheenakcakapjugakjugak:  hakcipta terpelihara...AShee Dami 2011

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...